Nasza galeria zdjęć Zobacz jak samochód prezentuje się w całej okazałości... Obejrzyj fotografie prawdziwego amerykańskiego krążownika szos! wejdż do galerii foto |
Historia Buicka Skylarka mod. 1971 David Buick przed założeniem firmy samochodowej zajmował się produkcją wyposażenia do łazienek. Ponieważ był nie tylko zdolnym rzemieślnikiem, ale i konstruktorem, mając 45 lat zajął się wytwarzaniem silników benzynowych... czytaj więcej |
|||||||||||||||
Główna | Historia | Nasza oferta | Polecamy | Galeria Foto | Kontakt Copyright © buick.waw.pl designed by piodof@gmail.com |
||||||||||||||||
Historia Buicka oraz dane techniczne
David Dunbar Buick przed założeniem firmy samochodowej zajmował się produkcją wyposażenia do łazienek. Ponieważ był nie tylko zdolnym rzemieślnikiem, ale i konstruktorem, mając 45 lat /w 1900 r./ zajął się wytwarzaniem silników benzynowych. W 1901 r. powstaje przedsiębiorstwo pod nazwą ""Buick Auto Vim and Power Corporation", które rok później przekształciło się w ""Buick Motor Car Company". Pierwszy samochód założyciela firmy - "Buick" pojawił się w 1903 r. Dawid Buick w 1904 r. zawarł porozumienie ze znanym przemysłowcem amerykańskim Williamem Durantem, który wspierał firmę finansowo przez wykupienie większości akcji "Buicka". W 1906 r. Durant obejmuje stanowisko dyrektora naczelnego. Pod jego zarządem firma szybko się rozwija i w 1908 r. "Buick" staje się jednym z największych producentów samochodów na świecie. We wrześniu tego roku Durant zakłada duży koncern samochodowy pod nazwą "General Motors", w skład którego wchodzi firma "Buick". Pod nowym zarządem firma opracowała i zaczęła wytwarzać nowe modele samochodów osobowych, a od 1911 r. także samochody ciężarowe. Pojazdy seryjne "Buick" wyposażone były od 1924 r. w hamulce również przy przednich kołach /dotychczas stosowano tylko hamulce przy kołach tylnych/, od 1948 r. instalowano masowo w samochodach "Buick" automatyczne skrzynie biegów, w 1952 r. wprowadzono urządzenia wspomagania kierownicy i hamulców celem zmniejszenia siły potrzebnej kierowcom do obsługi tych zespołów oraz pojawił się pierwszy samochód z silnikiem V8. W 1970 r. ukazał się 15-milionowy samochód wyprodukowany pod marką "Buick". Dane techniczne 1. Silnik Ośmiocylindrowy, widlasty układ cylindrów, pojemność skokowa 5730 ccm, moc maksymalna 146kW Silnik umieszczony z przodu pojazdu. 2. Układ przeniesienia napędu Skrzynia biegów automatyczna; sprzęgło hydrokinetyczne, napęd na koła tylne za pomocą wału napędowego 3. Zawieszenie Zawieszenie kół przednich niezależne na wahaczach poprzecznych, amortyzatory hydrauliczne. Zawieszenie kół tylnych - oś sztywna, sprężyny śrubowe, amortyzatory hydrauliczne. 4. Układ kierowniczy Przekładnia kierownicza ślimakowa ze wspomaganiem 5. Układ hamulcowy Hamulec zasadniczy hydrauliczny, dwuobwodowy, podciśnieniowym. Hamulec pomocniczy bębnowy, mechaniczny, działający na koła tylne; 6. Instalacja elektryczna Napięcie znamionowe 12 V, biegun "-" połączony z masą, reflektory asymetryczne. 7. Koła i ogumienie Liczba kół 4 + 1; rozmiar opon: P215/75 R14, 8. Nadwozie Typu "kabriolet"; dwudrzwiowe; 6-cio miejscowe. |