Nasza galeria zdjęć
Zobacz jak samochód prezentuje się w całej okazałości... Obejrzyj fotografie prawdziwego amerykańskiego krążownika szos! wejdż do galerii foto
Historia Buicka Skylarka mod. 1971
David Buick przed założeniem firmy samochodowej zajmował się produkcją wyposażenia do łazienek. Ponieważ był nie tylko zdolnym rzemieślnikiem, ale i konstruktorem, mając 45 lat zajął się wytwarzaniem silników benzynowych... czytaj więcej
Główna | Historia | Nasza oferta | Polecamy | Galeria Foto | Kontakt
Copyright © buick.waw.pl
designed by piodof@gmail.com
Historia Buicka oraz dane techniczne


David Dunbar Buick przed założeniem firmy samochodowej zajmował się produkcją wyposażenia do łazienek. Ponieważ był nie tylko zdolnym rzemieślnikiem, ale i konstruktorem, mając 45 lat /w 1900 r./ zajął się wytwarzaniem silników benzynowych. W 1901 r. powstaje przedsiębiorstwo pod nazwą ""Buick Auto Vim and Power Corporation", które rok później przekształciło się w ""Buick Motor Car Company". Pierwszy samochód założyciela firmy - "Buick" pojawił się w 1903 r. Dawid Buick w 1904 r. zawarł porozumienie ze znanym przemysłowcem amerykańskim Williamem Durantem, który wspierał firmę finansowo przez wykupienie większości akcji "Buicka". W 1906 r. Durant obejmuje stanowisko dyrektora naczelnego. Pod jego zarządem firma szybko się rozwija i w 1908 r. "Buick" staje się jednym z największych producentów samochodów na świecie. We wrześniu tego roku Durant zakłada duży koncern samochodowy pod nazwą "General Motors", w skład którego wchodzi firma "Buick". Pod nowym zarządem firma opracowała i zaczęła wytwarzać nowe modele samochodów osobowych, a od 1911 r. także samochody ciężarowe. Pojazdy seryjne "Buick" wyposażone były od 1924 r. w hamulce również przy przednich kołach /dotychczas stosowano tylko hamulce przy kołach tylnych/, od 1948 r. instalowano masowo w samochodach "Buick" automatyczne skrzynie biegów, w 1952 r. wprowadzono urządzenia wspomagania kierownicy i hamulców celem zmniejszenia siły potrzebnej kierowcom do obsługi tych zespołów oraz pojawił się pierwszy samochód z silnikiem V8. W 1970 r. ukazał się 15-milionowy samochód wyprodukowany pod marką "Buick".


Dane techniczne


1. Silnik
Ośmiocylindrowy, widlasty układ cylindrów, pojemność skokowa 5730 ccm, moc maksymalna 146kW Silnik umieszczony z przodu pojazdu.


2. Układ przeniesienia napędu
Skrzynia biegów automatyczna; sprzęgło hydrokinetyczne, napęd na koła tylne za pomocą wału napędowego


3. Zawieszenie
Zawieszenie kół przednich niezależne na wahaczach poprzecznych, amortyzatory hydrauliczne. Zawieszenie kół tylnych - oś sztywna, sprężyny śrubowe, amortyzatory hydrauliczne.


4. Układ kierowniczy
Przekładnia kierownicza ślimakowa ze wspomaganiem


5. Układ hamulcowy
Hamulec zasadniczy hydrauliczny, dwuobwodowy, podciśnieniowym.
Hamulec pomocniczy bębnowy, mechaniczny, działający na koła tylne;


6. Instalacja elektryczna
Napięcie znamionowe 12 V, biegun "-" połączony z masą, reflektory asymetryczne.


7. Koła i ogumienie
Liczba kół 4 + 1; rozmiar opon: P215/75 R14,


8. Nadwozie
Typu "kabriolet"; dwudrzwiowe; 6-cio miejscowe.